Sisällöntuotanto
Verkkosivujen sisällöntuotanto | Blogitekstit | Yritystarinat | Referenssitarinat | Natiiviartikkelit | Oppaat | Verkkokaupan tuotekuvaukset
Minulla on yllin kyllin kokemusta tekstien kirjoittamisesta.
Panostan sisällöntuotannossa aina ensisijassa laatuun, siitä en tingi. Pyrin tavoittamaan teksteissä brändisi uniikin ääneen ja vahvistan sitä omalla ammattitaidollani. Loihdin teksteistä rentoja, helppolukuisia ja kiinnostavia.
Vaikka olenkin erikoistunut hakukoneoptimoituun sisällöntuotantoon, teen aina yhtä suurella ilolla myös tekstejä, joissa SEO ei ole se ykkösasia. Tämmöisiä tekstejä voivat olla vaikkapa natiiviartikkelit.
En käytä tekoälyä työssäni, koska rakastan rakentaa tekstit alusta lähtien itse pientäkin piirua myöten. Kirjoittaminen on minulle loputon intohimo – se on kutsumus.
Kirjoitan brändisi näkyväksi
Verkkosivujen sisällöntuotanto / nettisivutekstit
Korkeatasoinen ja ajatuksella luotu sisällöntuotanto on todella merkityksellinen osa brändiä. Geneeriset, tylsät sisällöt eivät liioin palvele ketään.
Taidokkaasti tehdyt nettisivutekstit saavat ihmisen viihtymään sivustollasi. On myös olennaista, että yrityksesi löytyy hakukoneista, sillä suurin osa ihmisistä aloittaa tiedon, tuotteen tai palvelun etsinnät hakukoneista (useimmiten Googlesta).
Miten toteutan nettisivutekstit?
Kirjoitan nettisivuillesi hakukoneoptimoidut sisällöt, joiden avulla voit nousta korkeammalle hakukoneissa. Luon tekstit aina ihminen edellä, eli laatu ratkaisee.
Blogitekstit
Hakukoneoptimoidut blogitekstit ovat portti sinun ja nettisivukävijöiden välillä; blogitekstit houkuttelevat ihmisiä luoksesi avainsanojen avulla.
Blogitekstien tehtävänä onkin useimmiten lisätä hakukonenäkyvyyttä ja toimia tukena yksittäisille nettisivuillesi (landing pages). Sen lisäksi blogi on mainio alusta tuoda esille asiantuntijuuttasi. Se onnistuu kirjoittamalla korkealuokkaisia tekstejä, joissa osaamisesi loistaa!
Miten toteutan blogiartikkelit?
Rakennan blogitekstit aina hakukoneoptimointi huomioiden (jos niin on tarkoitus tehdä). Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto blogiin on minulle niin sanottua ”peruskauraa”, tuttua juttua, jota rakastan tehdä!
Yritystarinat
Ne brändit, jotka tunnistavat oman yritystarinansa ja elävät sen mukaisesti, ovat vahvoilla. Jokaisella yrityksellä ja yhteisöllä on oma uniikki tarinansa.
Brändin tarina kertoo muun muassa sen, miksi ja miten yrityksesi syntyi ja minne se on matkalla. Yritystarinoita ei vain kirjoiteta, ne luodaan.
Miten toteutan yritystarinat?
Suosin yritystarinoissa lähes aina haastattelutekniikkaa. Käytännössä uppoudun haastattelemalla brändisi sielunmaisemaan. Tällöin tarinasta rakentuu säväyttävä ja aito kertomus.
Referenssit ja asiakastarinat
Kun potentiaalinen asiakkaasi pohtii ostopäätöstä, viimeinen sinetti päätökselle ovat vakuuttavat referenssit työjäljestäsi. Referenssitarinoiden tehtävänä on rakentaa luottamusta ja hälventää pelkoja, jotta asiakas uskaltaa investoida juuri sinun palveluusi.
Taidokkaasti kerrotut asiakastarinat ovat niin ikään varsin hyödyllisiä ja tehokkaita myynnin apuvälineitä, joille kannattaa ehdottomasti antaa paljon painoarvoa!
Miten toteutan referenssitarinat?
Toteutan asiakastarinat tyypillisesti haastatteluna, jolloin niihin piirtyy eläväinen, luonteva ja persoonallinen sävy. Voin haastatella joko sinua tai asiakastasi taikka sekä että. Referenssitarinat on myös mahdollista rakentaa vaikkapa asiakaspalautteiden pohjalta tai käyttää niitä tehokeinona tekstissä.
Natiiviartikkelit
Natiiviartikkelit (natiivimainonta) ovat yksi sisältömarkkinoinnin muoto. Kyseessä on mainosteksti, joka kirjoitetaan kaupallisia tarkoituksia varten brändisi nimissä.
Natiiviartikkeli rakennetaan uutisjutun muotoon, jolloin se sujahtaa luontevasti siihen mediaan, jossa artikkeli julkaistaan. Natiiviartikkeleita näkee niin painetuissa kuin digitaalissa julkaisuissakin.
Miten toteutan natiiviartikkelit?
Minulla on tapana luoda natiivijuttu siten, että mainostaminen on verrattain huomaamatonta. Käytännössä etenen informatiivisuus, uniikkius ja kiinnostavuus edellä.
Mitä muuta?
-
Erilaiset oppaat
-
Verkkokaupan tuotekuvaukset
-
Esitteiden ja flayereiden tekstit
Varsinaiset sometekstit eivät kuulu palveluuni. Olen itse lähes täysin irrottautunut sosiaalisesta mediasta, sillä uskon keskittyneeseen, levolliseen ja pitkäjänteiseen tekemiseen niin työssä kuin arjessakin. Mutta kun kirjoitan sinulle vaikkapa blogitekstejä, saat niistä todella loistavaa materiaalia myös someesi jopa usean somepostauksen verran!
Mistä aiheista teen sisällöntuotantoa?
Aiheiden osalta vain taivas on rajana. Teen sisällöntuotantoa mistä tahansa teemoista, jos brändisi muutoin sopii kohderyhmääni. Ehdota siis rohkeasti yhteistyötä!
Muutamia teemoja, jotka henkilökohtaisesti puhuttelevat minua
-
Terveys, hyvinvointi
-
Luonto ja retkeily
-
Eläinten hyvinvointi
-
Kiertotalous, second hand
-
Asuminen, rakentaminen (erityisesti puu- ja korjausrakentaminen)
-
Luonnonkosmetiikka
-
Rahan säästäminen ja talous
-
Ekologiset innovaatiot esimerkiksi tekniikan alalta
-
Henkisyys
Näin sisällöntuotantoa on kuvailtu – kokemuksia asiakkailtani
Näin sisällöntuotanto etenee
1
Ole yhteydessä ja kerro, millaista sisältöä tarvitset. Kaipaatko esimerkiksi verkkosivujen sisällöntuotantoa (nettisivutekstit), blogitekstejä tai kenties natiiviartikkelia?
2
Saatan kysyä sinulta tarkennuksia, jos tarvitsen lisäinfoa tarkan hinnan muodostamiseksi. Mitä selkeämpi ja kattavampi tarjouspyyntösi on, sitä selkeämmän tarjouksen voin antaa.
3
Kun hyväksyt tarjoukseni, teen sinulle vielä sopimuksen, joka sisältää yhteenvedon keskustelemistamme asioista. Hyväksyttyäsi sopparin yhteistyömme voi alkaa.
4
Seuraavaksi pyydän sinulta tarvittavia pohjatietoja tai lähdemateriaalia tekstiä varten. Jos materiaalia ei ole, tutkin itse lähteitä. Blogitekstit, yritystarinat tai referenssit voidaan toteuttaa myös haastatteluna.
5
Syvennyn tekstin/tekstien aiheeseen. Jos tilasit hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa, teen avainsanatutkimuksen erillisellä ohjelmistolla.
6
Aloitan kirjoitustyön. Kun olen saanut tekstin/tekstit valmiiksi, lähetän ne sinulle kurkattavaksi.
7
Hiomme tekstiä tarvittaessa niin kauan, että se on mielestäsi erinomainen. Monesti aivan pikkuruiset muutokset tekstiin riittävät, ja varsin usein kirjoittamani teksti toimii asiakkailleni sellaisenaan.
Minulle on kunniatehtävä auttaa kaikenkokoisia yrityksiä kohti kestävää menestystä.