top of page
Nainen, joka tekee ammatikseen sisällöntuotantoa, pitelee kynää kädessään ja hymyilee reippaasti kameralle.

Sisällöntuotanto

Etsitkö varmaa, idearikasta ja tykättyä freelance-kirjoittajaa? Onko tavoitteenasi saada orgaanista näkyvyyttä hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon avulla? Haluatko luoda brändistäsi kirkkaamman tai selkeyttää yrityksesi tai yhteisösi tone of voicea?

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto tuo sinulle enemmän näkyvyyttä

Sanoissa on häkellyttävä voima; sanat voivat koskettaa, satuttaa, naurattaa, pysäyttää, rohkaista ja ilostuttaa. Sanat voivat parhaimmillaan saada aikaan muutoksen ja niin myös tapahtuu ympärillämme harva se päivä. Saatat vaikkapa lukea tarinan, joka koskettaa sinua syvästi ja päätät muovata omaa elämääsi tarinan inspiroimana. Koet sisäisen muutoksen.

 

Jos sinulla on nettisivut ja lisänä myös yritysblogi, sinun kannattaa ehdottomasti panostaa niiden osalta hakukoneoptimoituun sisällöntuotantoon. Kun tekstit rakennetaan avainsanojen ympärille, brändilläsi on oikeasti mahdollisuus kiriä hakukoneiden kärkeen. Mitä siitä seuraa? Nettisivuillesi virtaa enemmän kävijöitä. Mielenkiintoiset, pitkäjänteisesti toteutetut blogiartikkelit puolestaan tuovat iloa lukijoille ja vahvistavat myös siten brändiäsi ja asiantuntijuuttasi.

 

Mutta nettisivujen täytyy myös olla toimivat sekä sisällöiltään että visuaalisuudeltaan. Ei siis auta, että lukija löytää hakukoneen kautta portin sivuillesi, jos sivut eivät vastaa hänen odotuksiaan. Tällöin kävijä poistuu nopeasti paikalta. Siksi sisällöntuotannon laadun lisäksi myös nettisivujen visuaalisuuteen ja toimivuuteen kannattaa panostaa. 

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto ei tarkoita tylsiä sisältöjä, vaan tekstit voivat olla yhtä sävyisiä ja tyylikkäitä kuin mitkä tahansa tekstit. Salaisuus piilee loppujen lopuksi kirjoittajan ammattitaidossa ja kyvyssä tehdä luontevaa SEO-sisällöntuotantoa.

Minulle hakusanojen upottaminen tekstin joukkoon ja hakukoneoptimointi ylipäätään on kuin palapeli jota kokoan: mielenkiintoista, koukuttavaa ja todella inspiroivaa. Työ palkitsee ihanasti, kun näen, että artikkelit tai asiakkaani verkkosivut kipuavat Googlen kärkisijoille.

 

Haluatko että yrityksesi tai yhteisösi loistaa upeiden sisältöjen avulla? Toivotko että sisältö tavoittaa kohderyhmän? Odotatko että kohderyhmäsi lähestyy itse oma-aloitteisesti sinua? Jos vastasit edes yhteen kyllä, jatka lukemista.

Mitä sisältöjä saat minulta?

Minulla on kosolti kokemusta erilaisten tekstien kirjoittamisesta aina nettisivu- ja blogiteksteistä journalistisiin artikkeleihin.

 

Panostan teksteissä aina ensisijassa laatuun. Karsin jokaisesta tekstistä huolellisesti niin kielioppivirheet, kapulakielisyyden kuin epäolennaisuudetkin.

 

Pyrin aina tavoittamaan teksteissä brändisi oman uniikin ääneen. Loihdin teksteistä rentoja, helppolukuisia ja kiinnostavia.

 

Vaikka olenkin erikoistunut hakukoneoptimoituun sisällöntuotantoon, teen aina suurella ilolla myös tekstejä, joissa SEO ei ole se ykkösasia.

Loihdin sinulle:

  • Nettisivutekstit (myös kokonaiset nettisivustot)

  • Blogitekstit

  • Uutiskirjeet

  • Yritystarinat

  • Natiiviartikkelit

  • Journalistiset sisällöt

  • Oppaat

  • Verkkokaupan tuotekuvaukset

  • Referenssi- ja asiakastarinat            

Etsitkö kynäniekkaa, jolta luonnistuu aivan erityisen hyvin hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto?

Sisällöt

Arvopohjainen sisällöntuotanto – kenelle teen sisältöjä?

Missioni on jättää ammattitaitoni avulla hyviä jälkiä maailmaan. Sen tähden haluan auttaa niitä toimijoita, joita ohjaa samankaltainen missio. Tekemäni sisällöntuotannon myötä sinun yrityksesi tai yhteisösi näkyvyys hakukoneissa voi parantua huomattavasti.

Sovitko kohderyhmääni?

 

  1. Oletko toimija, jonka palvelut ovat aineettomia? Sovit mainiosti kohderyhmääni, jos liiketoiminnastasi ei aiheudu haittaa ympäristölle, eläimille tai ihmisille.

  2. Edustatko kestävästä kehityksestä ja eettisyydestä vakuuttunutta yritystä tai yhteisöä? Jos kyseiset arvot antavat suunnan liiketoiminnallesi, sovit taatusti kohderyhmääni.

Miksi rajaan kohderyhmäni näin tiukasti? Siksi, että markkinoijana minulla on valtaisa vastuu. Mitä se tarkoittaa? Voit lukea aiheesta lisää nettisivujeni vastuullisuus-osiosta tai hieman alempaa tältä sivulta.

Tekstintuottaja tekee sisällöntuotantoa asiakkaalle läppärinsä ääressä. Pöydällä on myös muutama muistikirja ja kynä.
Kohderyhmä
Asiakaskokemukset
Tekstintuottajan työpöytä ja muistikirja pöydän päällä.

Mistä aiheista teen sisällöntuotantoa?

Sisältöjen osalta vain taivas on rajana. Teen sisällöntuotantoa mistä tahansa aiheista, jos brändisi muutoin sopii kohderyhmääni. Joten ehdota rohkeasti yhteistyötä, jos kaipailet tekstejä!

Muun muassa nämä aiheet ovat minulle varsin tuttuja

  • Terveys ja hyvinvointi

  • Sisustaminen ja koti

  • Retkeily

  • Eläinten hyvinvointi

  • Remonttiaiheet

  • Lakipalvelut

  • Markkinointi

  • Kotimaanmatkailu

  • Ohjelmistokehitys

Teemat, jotka erityisesti puhuttelevat minua

​​​

  • Terveys, hyvinvointi

  • Luontoaiheet ja retkeily

  • Eläinten hyvinvointi

  • Kiertotalous

  • Asuminen, kestävä rakentaminen (erityisesti puurakentaminen)

  • Ekosisustaminen (olen opiskellut myös sisustussuunnittelua)

  • Luonnonkosmetiikka

  • Vastuullinen muoti, erityisesti second hand

  • Terveellinen ruoka, kasvisruokavalio

  • Ekologiset innovaatiot esimerkiksi tekniikan alalta

Aiheet

Näin sisällöntuotantoa on kuvailtu – kokemuksia ihanilta asiakkailtani

Sari, yrittäjä/Animal Hearts

Kaikkien tekstien rakenne ja sisällöt on todella hienosti rakennettu ja kirjoitettu. En tiedä, miten olet päässyt noin hyvin sisään itsellesi vieraaseen alaan ja aiheeseen. 

Prosessi
Kirjoittajan sisällöntuotannon kalenteri lepää pöydällä. Vieressä on kynä ja kaunis, pieni kukkavaasi.

Miten sisällöntuotannon prosessi etenee?

1

Ole yhteydessä ja kerro, millaista sisällöntuotantoa tarvitset. Kaipaatko esimerkiksi nettisivutekstejä, blogin kirjoittajaa tai uutiskirjettä?

2

Saatan kysyä sinulta lisätietoja, jos tarvitsen niitä hinnan muodostamiseen. Mitä selkeämpi ja kattavampi tarjouspyyntö on, sitä selkeämmän tarjouksen voin antaa.

3

Kun hyväksyt kirjallisen tarjoukseni, teen sinulle sopimuksen, joka sisältää yhteenvedon keskustelemistamme asioista, kuten hinnasta ja sisällöistä.

4

Viestitellään, soitellaan tai tavataan (etänä taikka kasvotusten), jotta saan sinulta tarvittavat pohjatiedot tekstejä tai esimerkiksi uutiskirjettä varten.

5

Syvennyn tekstin/tekstien aiheeseen, teen avainsanatutkimuksen ja aloitan varsinaisen kirjoitustyön.

6

Kun olen saanut tekstin/tekstit tai uutiskirjeen hyvälle mallille, lähetän sen sinulle kurkattavaksi ja pyydän kommentteja. 

7

Hiomme tekstiä tarvittaessa niin kauan, että se on mielestäsi erinomainen! Usein hyvin pienet muutokset tekstiin riittävät.

Sisällöntuotantoa, joka pyrkii hyvään

Markkinavoimilla on suunnattoman suuri vaikutus ihmisten ajatuksiin ja käyttäytymiseen. 

Markkinointi saattaa saada ihmisiä kuluttamaan luonnonvaroja tarpeettomasti. Koska kuulun itsekin markkinoijien ammattikuntaan, olen suuressa vastuussa. Omassa työssäni vastuu näkyy siinä, keitä nostan hakukoneissa esille. 

 

Markkinoijana työni pitää kuitenkin sisällään myös valtaisia mahdollisuuksia; voin vaikuttaa ja ohjata kuluttajien ostokäyttäytymistä. Miksi en kannustaisi heitä kestävämpien ja eettisempien valintojen pariin sisällöntuottoni avulla?

 

Kun perustin yrityksen, lähdinkin rohkeasti uimaan vastavirtaan, aivan eri suuntaan kuin moni muu markkinoija tai markkinointitoimisto. Asetin omat vuosikausia matkassani kulkeneet arvoni tekemisen keskiöön. Vastuullinen sisällöntuotanto ja kestävä markkinointi ovat minun juttujani.

Olen jo nuoresta pitäen pyrkinyt elämään ekologisesti. Mitä enemmän ikää on tullut, sitä enemmän huomioin luonnon sekä ihmis- ja eläinoikeudet päätöksissäni. Kartan esimerkiksi turhaa kulutusta. Ostan miltei kaiken käytettynä. Suosin 90 prosenttisesti täysin vegaanista ruokaa, mutta syön edelleen jonkin verran maitotuotteita ja kalaa. Automme kulkee muun muassa hävikkileivällä. En lennä ollenkaan.

Suurempi missio sisällöntuotannon taustalla

 

On onni, jos sisältömarkkinoijana saan erilaisia kohderyhmiä kiinnostumaan kestävämmistä ja eettisemmistä tavoista kuluttaa. Se onnistuu, kun kirjoitan hakukoneoptimoituja tekstejä asiakasyrityksilleni ja ne nousevat Googlessa korkeammalle. Näin uudet asiakkaat löytävät heidät ja heidän tuotteensa helpommin.

 

Kun yhä useammat markkinointi- ja mainostoimistot, freelance-kirjoittajat ja digimarkkinoijat innostuvat palvelemaan aidosti vastuullisia toimijoita, asenteet ja kulutustottumukset voivat ihan oikeasti muuttua isossa mittakaavassa. Toivon myös, että työnhakijat rohkenevat peräänkuuluttaa esimerkiksi markkinointi- ja mainostoimistoilta vastuuta eivätkä ota työtä vastaan, jos yritys ei tee riittävästi vastuullisuuteen liittyviä tekoja.

 

Monet ihmiset ovat jo päättäneet kuluttaa vastuullisemmin, ja se on upea asia! Eritoten yrityksillä on valtaisa vastuu, joka painaa vuosi vuodelta enemmän. Päättäjät eivät näytä tekevän riittävän sutjakoita ratkaisuja, mutta me yrittäjät voimme vauhdittaa muutosta kohti parempaa huomista. Oletko sinä mukana?

Nettisivujeni vastuullisuus-osiosta voit lukea rehellistä puhettani siitä, miten luontoarvot ja eettisyys näkyvät omassa arjessani ja yritystoiminnassa konkreettisesti.

Vastuu
Freelancer tekee hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa asiakkaalle kannettavan tietokoneen ääressä. Sormet tanssivat näppäimistöllä.

Sisällöntuottoa jättimäisellä sydämellä

Kirjoittaminen on ollut minulle intohimo aivan pienestä pitäen. Intohimo on vuosien varrella johtanut muun muassa opiskelemaan journalismia, työskentelemään eri yrityksissä ja järjestöissä tekstien parissa, luomaan erilaisia kirjaprojekteja ja käsikirjoittamaan muutaman dokumenttielokuvan.

 

Viimeisimpänä intohimo sysäsi minut yrittäjyyden maailmaan freelance-kirjoittajaksi. Rakkauteni sanoja kohtaan säteilee myönteisesti myös sisällöntuotannon asiakkaideni liiketoimintaan.

 

Kynästäni kipunoi sinun brändisi näköistä, mieleenpainuvaa ja verratonta sisällöntuotantoa, joka herättää sekä lukijan että hakukoneiden mielenkiinnon

 

Parhaan palkinnon saan, kun sinnikäs työ alkaa tuottaa tulosta ja uudet kohderyhmät tavoittavat asiakasyritykseni hakukoneiden kautta.

Sinun ei tarvitse osata kirjoittaa, eikä sinulla tarvitse olla aikaa kirjoittaa. Voit ojentaa levollisin mielin osan taakastasi kokeneen kirjoittajan ja SEO-ammattilaisen käsiin. 

Minulle on kunniatehtävä auttaa kaikenkokoisia yrityksiä kohti omannäköistä brändiä ja kestävää menestystä.

Ole yhteydessä niin suunnitellaan kivoja juttuja sinunkin yrityksellesi!

045-78379900

info@tiiaung.fi

Oulu (palvelen koko Suomessa)

Kiitos kun laitoit viestiä! Vastaan arkisin jo vuorokauden sisällä. Tarkista varalta myös roskapostikansio, jos vastaustani ei kuulu.

Freelancer sisällöntuottaja hymyilee kameralle.
bottom of page