
Sisällöntuotanto
Kirjoitan brändisi näkyväksi
Verkkosivujen sisällöntuotanto | Blogitekstit | Yritystarinat | Referenssi- ja asiakastarinat | Natiiviartikkelit | Oppaat | Verkkokaupan tuotekuvaukset
Minulla on vuosien kokemus erilaisten tekstien kirjoittamisesta. Sisällöntuotantoni nojaa laatuun, josta en koskaan tingi. Tavoittelen teksteissä aina brändisi uniikkia ääntä ja vahvistan sitä omalla ammattitaidollani. Loihdin sisällöistä rentoja, helppolukuisia ja kohderyhmääsi puhuttelevia, olipa kyseessä asiakastarina, blogiartikkeli taikka verkkosivujen sisällöntuotanto eli nettisivutekstit.
Olen erikoistunut hakukoneoptimoituun sisältöön (SEO), mutta teen aina yhtä ilolla myös tekstejä, joissa hakukoneoptimointi ei ole ykkösasia. Tämmöisiä tekstejä ovat esimerkiksi natiiviartikkelit tai erilaiset painetut oppaat.
En käytä tekoälyä työssäni. Kirjoittaminen on aina ollut minulle loputon intohimo, enkä siksi halua ulkoistaa rakastamaani asiaa koneelle. Ammattikirjoittajana tiedostan, että "käsityönä" rakennetut, ihmisen kirjoittamat tekstit ovat puhuttelevampia kuin koneen kirjoittamat. Vaalin elämässäni aitoutta, eikä keinoälyn käyttäminen vaali sitä. Lisäksi minua ohjaavat luontoarvot, joten välttelen tekoälyn käyttämistä myös ympäristösyistä.
Korkeatasoinen, hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto nostaa brändisi näkyväksi
Verkkosivujen sisällöntuotanto (nettisivutekstit)
Laadukas, ajatuksella luotu verkkosivujen sisällöntuotanto on todella merkityksellinen osa brändiäsi. Tasapaksut ja tylsät "massasisällöt", joita esimerkiksi tekoäly harmillisesti tuottaa, eivät palvele ketään. Taidolla toteutetut nettisivutekstit saavat ihmisen viihtymään sivustollasi.
On myös kaiken lähtökohta, että yrityksesi löytyy hakukoneista, sillä suurin osa ihmisistä aloittaa tiedon, tuotteen tai palvelun etsinnät hakukoneista (useimmiten Googlesta). Siksi nettisivutekstit pitää myös hakukoneoptimoida.
Miten toteutan nettisivutekstit?
Teen verkkosivujen sisällöntuotantoa, jossa SEO eli hakukoneoptimointi on huomioitu. SEO-sisältöjen avulla voit nousta korkeammalle hakukoneissa ja saada lisää asiakkaita. Vaikka kirjoittamani tekstit on tarkasti hakukoneoptimoitu, luon nettisivujen sisältöä aina ihminen edellä. Se tarkoittaa sitä, että teksti on korkeatasoista, kohderyhmääsi puhuttelevaa ja luontevaa.


Blogitekstit
Hakukoneoptimoidut blogitekstit ovat portti sinun ja asiakkaiden välillä; blogitekstit houkuttelevat ihmisiä luoksesi brändillesi tärkeillä avainsanoilla, joita on ripoteltu luontevasti blogiartikkeleihin.
Blogitekstien isoin tehtävä onkin lisätä hakukonenäkyvyyttä ja toimia tukena yksittäisille nettisivuillesi (landing pages). Sen ohessa blogi on todella mainio alusta tuoda esille asiantuntijuuttasi. Se onnistuu tekemällä korkealuokkaista sisällöntuotantoa, joka saa osaamisesi loistamaan!
Miten toteutan blogiartikkelit?
Rakennan blogitekstit aina hakukoneoptimointi huomioiden. Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto blogiin on minulle niin sanottua ”peruskauraa” – tuttua juttua, jota rakastan tehdä!
Yritystarinat
Ne brändit, jotka tunnistavat oman yrityksensä tarinan ja elävät sen mukaisesti, erottuvat edukseen. Jokaisella yrityksellä ja yhteisöllä on oma ainutlaatuinen kertomuksensa.
Brändin tarina kertoo muun muassa sen, miksi ja miten yrityksesi syntyi ja minne se on matkalla. Yritystarinoita ei vain kirjoiteta, ne luodaan.
Miten toteutan yritystarinat?
Suosin yritystarinoissa lähes aina haastattelutekniikkaa. Käytännössä uppoudun brändisi sielunmaisemaan haastattelun avulla. Tällöin yritystarinasta rakentuu säväyttävä ja aito kertomus.


Referenssit ja asiakastarinat
Kun potentiaalinen asiakkaasi pohtii ostopäätöstä, viimeinen sinetti päätökselle ovat vakuuttavat referenssit eli asiakaskokemukset palvelustasi. Asiakastarinan tehtävänä on rakentaa luottamusta ja hälventää pelkoja, jotta uusi, sinulle usein tuntematon ihminen uskaltaa investoida palveluusi.
Taidokkaasti toteutetut asiakastarinat eli asiakascaset ovat niin ikään todella hyödyllisiä ja tehokkaita myynnin apuvälineitä, joille kannattaa ehdottomasti antaa paljon painoarvoa! Esimerkiksi omassa yrittäjyydessäni moni asiakas kertoo, että vakuuttui sivuillani näkyvistä asiakaskokemuksista.
Miten toteutan referenssitarinat?
Toteutan referenssitarinat tyypillisesti haastatteluna, jolloin niihin syntyy persoonallinen ja kiehtova sävy. Voin haastatella joko sinua tai asiakastasi – tai sekä että. Referenssitarinat on mahdollista rakentaa myös asiakaspalautteiden pohjalta tai voin käyttää niitä tehokeinona asiakascasessa.
Natiiviartikkelit
Natiiviartikkelit (natiivimainonta) ovat yksi sisältömarkkinoinnin muoto. Kyseessä on mainosteksti, joka kirjoitetaan kaupallisiin tarkoituksiin brändisi nimissä. Niiden suora tarkoitus on siis myydä, heti.
Natiiviartikkeli rakennetaan uutisjutun muotoon, jolloin se sujahtaa luontevasti siihen mediaan, jossa artikkeli julkaistaan. Natiiviartikkeleita näkee niin painetuissa kuin digitaalissa julkaisuissakin ja niiden yhteydessä esiintyy sana "mainos".
Miten toteutan natiiviartikkelit?
Minulla on tapana luoda natiivijuttu siten, että mainostaminen on huomaamatonta. Käytännössä etenen informatiivisuus, uniikkius ja kiinnostavuus edellä. Kuten eräs vakituinen natiivimainonnan asiakkaani tuumasi: "Artikkeli oli menestys ja maksoi itsensä monin kerroin takaisin!"


Muunlaista sisällöntuotantoa?
-
Erilaiset oppaat
-
Verkkokaupan tuotekuvaukset
-
Esitteiden ja flayereiden tekstit
Varsinaiset sometekstit eivät kuulu palveluuni. Uskon enemmän pitkäjänteiseen tekemiseen, minkä vuoksi hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto on oma juttuni. Kun kirjoitan sinulle blogitekstejä, saat niistä todella loistavaa materiaalia myös someesi jopa usean somepostauksen verran!
Mistä aiheista teen sisällöntuotantoa?
Aiheiden osalta vain taivas on rajana. Teen sisällöntuotantoa mistä tahansa teemoista, jos brändisi muutoin sopii kohderyhmääni. Ehdota siis rohkeasti yhteistyötä!
Teemoja, joita rakastan
-
Terveys ja hyvinvointi
-
Luonto ja retkeily
-
Kiertotalous, second hand
-
Eläinten hyvinvointi
-
Rahan säästäminen ja talous
-
Asuminen (ekosisustaminen, puu-, perinne- ja korjausrakentaminen)
-
Luonnonkosmetiikka ja kauneus
-
Ekologiset innovaatiot
-
Henkisyys ja henkinen hyvinvointi, filosofia

Näin sisällöntuotantoa on kuvailtu – kokemuksia asiakkailtani

Miten sisällöntuotanto etenee?
1
Ole yhteydessä ja kerro, millaista sisältöä tarvitset. Kaipaatko esimerkiksi verkkosivujen sisällöntuotantoa (nettisivutekstit), blogitekstejä tai vaikka natiiviartikkelia?
2
Saatan kysyä sinulta tarkennuksia, jos tarvitsen lisäinfoa tarkan hinnan muodostamiseksi. Mitä selkeämpi ja kattavampi tarjouspyyntösi on, sitä selkeämmän tarjouksen voin antaa.
3
Kun hyväksyt tarjoukseni, teen sinulle yhteenvedon keskustelemistamme asioista. Hyväksyttyäsi sopparin yhteistyömme voi alkaa.
4
Seuraavaksi pyydän sinulta tarvittavia pohjatietoja tai lähdemateriaalia tekstiä varten. Jos materiaalia ei ole, tutkin itse lähteitä. Blogitekstit, yritystarinat tai referenssit voidaan toteuttaa myös haastatteluna.
5
Syvennyn tekstin/tekstien aiheeseen. Kun kyseessä on hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto, teen avainsanatutkimuksen ennen kirjoitustyötä.
6
Aloitan kirjoitustyön. Kun olen saanut tekstin/tekstit valmiiksi, lähetän ne sinulle kurkattavaksi ja kommentoitavaksi.
7
Hiomme tekstiä tarvittaessa niin kauan, että se on mielestäsi erinomainen. Monesti aivan pikkuruiset muutokset tekstiin riittävät, ja varsin usein kirjoittamani teksti kelpaa asiakkailleni sellaisenaan.
Autan ilolla kaikenkokoisia yrityksiä kohti kestävää menestystä.
Korkeatasoista sisällöntuotantoa sinunkin brändillesi?
